12.2.14

R.A.D.


Rich. Last week I was confronted by a good question that has been in my mind: "to be well dressed you have to be rich!". And of course, I have an answer for this: Of course not!
I live with this premise and this was why I decided to start this blog: dressing nicely and spending the least amount of money possible. And I like to think that I´m doing pretty well in this challenge. Of course I have a few expensive pieces that aren´t for all pockets but in my defense they are pieces that will last me for a huge amount of seasons, a.k.a. overcoats. Sorry, this isn´t the case. This is, indeed, a beautiful vintage coat and I love it not only for being warm but mostly for being oversized (I have a hell of a crush for all that is oversized).
Now coming to the main point: my best advices to spend little and walk always immaculate.
1. Enjoy sales to the fullest to buy mainly the basic pieces like jeans, tees, shirts and sweaters. You must buy some shoes, or that more expensive piece that you laid your eyes for so long.
2. Visit vintage stores. Try to explore the best in your area.
3. Go take a look at your parents wardrobe, you will be overwhelmed with the treasures that are there waiting for you.
4. Buy online, prices are much more appealing!

But the best advice I can give you is: Be creative!


Rica. Na semana passada fui confrontada por uma questão que me tem vindo a remoer a paciência desde então: “para se andar bem vestido tem que se ser rico!” E claro está, tenho uma resposta para isso: É claro que não!
Vivo com esta premissa bem presente e foi por isso que decidi começar este blogue: vestir-me bem gastando a menor quantia possível. E gosto de pensar que me tenho saído muito bem neste desafio. Claro que tenho algumas peças mais caras e que não estão ao alcance de todas as bolsas mas em minha defesa são peças que me vão durar imensas temporadas, vulgo sobretudos. Desculpem, não é o caso deste. Este é, de facto, um belo sobretudo vintage e que eu adoro não só por ser quente mas principalmente por ser oversized (eu tenho uma bela de uma panca por tudo o que é oversized).
Agora chegando a um ponto fulcral: os meus melhores conselhos para gastarem pouco e andarem sempre impecáveis.
1. Aproveitem o máximo os saldos para comprarem, principalmente, as peças básicas, como jeans, t-shirts, camisas e camisolas. Aproveitem para comprar algum calçado, ou aquela peça mais cara que andaram de olho durante tanto tempo.
2. Visitem lojas vintage. Tentem investigar quais são as melhores na vossa zona.
3. Vão dar uma vista de olhos pelo guarda-roupa dos vossos pais, vão ficar maravilhados com as preciosidades que estão lá à vossa espera.
4. Comprem online, os preços são bem mais apelativos!

Mas o melhor conselho que vos posso dar é: Sejam criativos!




I was wearing:
Top/Necklace: Tally Weijl
Trousers: Primark
Coat: Vintage
Shoes: Bershka
Bag: Lefties

Love, Inês





8 comments:

  1. That's definitely true :) I buy most, if not, all my clothes online and it saves me so much money because clothes in Australia (just like everything else I guess), is SO expensive and there's no way I'm going to spend $60 on a plain black tank top!

    x
    Phoebe
    Eat. Live. Love. Repeat.

    ReplyDelete
  2. Great look dear!

    http://hiddenndreamms.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Nice Sweater

    FOLLOW ME
    http://rimanerenellamemoria.blogspot.de
    https://www.facebook.com/Rimanerenellamemoria
    http://instagram.com/rimanerenellamemoria

    ReplyDelete
  4. Love that neckalce <3

    xx

    http://www.madridforniagirl.com/

    ReplyDelete
  5. Amazing necklace! Xx


    New post: http://betweenmyclothes.blogspot.com

    ReplyDelete